NA PIELGRZYMIM SZLAKU

Aktualności

Pielgrzymka do Kalwarii Pacławskiej i Przemyśla.

Dnia 14. lipca 2021r. wyruszyliśmy rankiem sprzed naszej świątyni na pielgrzymi szlak do Kalwarii Pacławskiej i Przemyśla. W pielgrzymce uczestniczyli nie tylko nasi parafianie, ale również wierni z parafii Rudnik–Stróża oraz z kilku ościennych. Podążając w stronę Kalwarii śpiewem i modlitwą przygotowywaliśmy się na spotkanie z Panią Kalwaryjską, nazywaną często Matka Bożą Słuchającą. Z historią Sanktuarium i obrazu zapoznał nas jeden z ojców franciszkanów. Było to przygotowanie do osobistego spotkania z Nasza Matką. Piękno Jej obrazu zachwyca i nastraja do skupienia i modlitwy. Wizerunek Matki Bożej Słuchającej zachęca, by do Niej zwracać się z każdą sprawą. Każdy z nas mógł osobiście złożyć swoje intencje, zawierzyć sprawy osobiste, rodzinne, parafialne. W tych intencjach nasi kapłani sprawowali przed obrazem Matki Bożej Eucharystię. W tym pięknym miejscu był czas na zatrzymanie się, refleksję, zadumę, modlitwę…

Po obiedzie i skierowaniu wzroku poza granice Rzeczypospolitej w stronę Ukrainy, udaliśmy się do Przemyśla. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Kopca Tatarskiego. Tam przewodnik w ciekawy sposób opowiedział nam historię miasta. Stamtąd też mogliśmy podziwiać panoramę Przemyśla, do którego centrum, w skwarze słońca, /temperatura sięgała zenitu/ zeszliśmy pieszo, zatrzymując się i wchodząc do miejsc sakralnych. Tam dotykaliśmy historii tych miejsc i naszej ojczyzny. Między innymi odwiedziliśmy najważniejszy kościół – Katedrę Przemyską, która urzeka pięknem architektury. Wszystkie miejsca, które odwiedziliśmy zapadają w pamięć. Podczas podróży autokarem, rozweselał nas akordeon, który w swoich rękach trzymał Pan Janusz.

Cieszę się, że mogłam tam być. Spotkać się z Braćmi i Siostrami Pielgrzymami. Doświadczyć obecności Pana Boga, a przede wszystkim modlić się i podziwiać piękno…